Monday 18 February 2013

Diari Setahun 2012

Entri lagi...

Kenapa dari 2011 terus ke tahun 2013 ye?? 



::: Latar belakang ; imbasan kembali ......

28 November 2011 

Mulalah perjalanan ke KL dari Arau naik keretapi.. Tujuannya, tinggalkan Utara untuk mencari ‘kehidupan’ yang lain.  Setahun kat Utara tu dah lebih dari cukup. Confirm , jiwa aku bukan kat sana.. 10 jam naik dalam tren sampai kematu dah (nasib amik bed), sampai KL aku disambut kawan yang aku kenal dari FB.. (Perempuan ok, bukan lelaki) ... 

Aku tumpang bilik dengan dia, tumpang kereta dia, tumpang makan sekali (bak kata orang tidur sebilik, makan sepinggan, drive sekereta)... Hihihihi.  2 minggu menganggur rasa macam sebulan, aku cari keje dapat kat Proreka (Lokasi dirahsiakan), jadi kerani QA (guna sijil SPM). 3 bulan je kerja aku berenti. Sayang jugak nak tinggalkan tempat tu, sebab staff semua baik, semua department pun giler cam aku.. Hihihihi

Tapi, mana cukup RM1000 je gaji, aku mintak kerja merata tempat (tapi online la, sekarang kan canggih, takdelah turun naik company orang J ). 

Guna ejen Kelly Services, aku dapat interview untuk CSE Maybank. Interview bulan 3, 16 April baru start kerja.. 

Alhamdulillah sampai sekarang aku kat sini lagi, cuma rumah dah 3 kali berpindah. Bilik mula-mula  sewa RM200 sebulan, naik tangga tingkat 5, parking luar, kena jalan naik bukit pulak tu, (kurus sikitla masa tu dah hari-hari excercise J). Lepas tu pindah rumah, dapat rumah yang fully furnish, ground floor plak tu, dapat plak parking space betul-betul depan rumah, memang heaven.. (Tapi sewa masterbedroom jer, RM450.. hehehe). 

Alhamdulillah, sekarang dah sewa rumah yang dekat dengan tempat kerja aku, boleh jalan kaki je. Hosmet aku pun sekarang dah tukar kerja dari bulan December lepas,  dah kerja kat Pesona Pictures dah. Jadi orang seni katenye.. Dapat jumpe retis (nak jadi glamourla kununye.. Hahahahaha). So, dah dekat dari Shah Alam ke TTDI ikut NKVE je dengan tol RM1.60. Kalau masa dok Puchong dulu boleh mencecah RM10 sehari untuk tol saje..Pergghhh.... 

Apapun thanx kat hosmet akusorang ni, teman aku cari kerja, bagi semangat time aku down. Time dia berenti kerja aku pulak bagi moral support kat dia.. Dia memang teman yang terbaeekkk.. 

Nak tengok ke rupe hosmet aku yang budiman lagi baek hati tu??

Ni dia.... 

At yang bajet comel..







Dah, cukup sampai sini dulu..
Tunggu next entri...
Nak tengok Cecilia Chung kat TV3 dulu nie..


TATA...
 




No comments:

Post a Comment